Nombre de messages : 4752 Age : 34 Localisation : Rennes Date d'inscription : 16/01/2010
Sujet: TRACK TALK #158 Just Like A Woman Mer 11 Fév - 11:09
JUST LIKE A WOMAN ALBUM : Blonde On Blonde (1966) Recorded : 8 Mars 1966 Released : 16 Mai 1966
Première performance live : Sydney (13 Avril 1966) Dernière performance live : Atlantic City (26 Novembre 2010) Total : 877 fois.
Lyrics Nobody feels any pain Tonight as I stand inside the rain Ev’rybody knows That Baby’s got new clothes But lately I see her ribbons and her bows Have fallen from her curls She takes just like a woman, yes, she does She makes love just like a woman, yes, she does And she aches just like a woman But she breaks just like a little girl
Queen Mary, she’s my friend Yes, I believe I’ll go see her again Nobody has to guess That Baby can’t be blessed Till she sees finally that she’s like all the rest With her fog, her amphetamine and her pearls She takes just like a woman, yes, she does She makes love just like a woman, yes, she does And she aches just like a woman But she breaks just like a little girl
It was raining from the first And I was dying there of thirst So I came in here And your long-time curse hurts But what’s worse Is this pain in here I can’t stay in here Ain’t it clear that—
I just can’t fit Yes, I believe it’s time for us to quit When we meet again Introduced as friends Please don’t let on that you knew me when I was hungry and it was your world Ah, you fake just like a woman, yes, you do You make love just like a woman, yes, you do Then you ache just like a woman But you break just like a little girl
Sujet: Re: TRACK TALK #158 Just Like A Woman Mer 25 Fév - 12:15
Une chanson un peu sexiste (mais moins que "Sweetheart Like You" quand même !) qui reste très belle, surtout dans ses versions live de 1966 et celle du Bangladesh avec George Harrison :
Sujet: Re: TRACK TALK #158 Just Like A Woman Mer 25 Fév - 12:44
hazel a écrit:
Une chanson un peu sexiste (mais moins que "Sweetheart Like You" quand même !) qui reste très belle, surtout dans ses versions live de 1966 et celle du Bangladesh avec George Harrison :
Moi je ne la trouve pas sexiste du tout, ce sont les détracteurs de Dylan qui l'ont qualifiées de sexiste.
C'est une hymne à l'amour impossible plutôt. Elle est dur certes, mais pas sexiste.
Je l'aime bien, de plus en plus, même si la version studio de BOB n'est pas la meilleure à mon goût. Elle prend toute sa force en live
dan65 This Land Is Your Land
Nombre de messages : 215 Localisation : lyon Date d'inscription : 22/05/2016
Sujet: Re: TRACK TALK #158 Just Like A Woman Lun 1 Mai - 14:00
voici mes 5 versions live favorites :
- manchester 17/05/66 (BS 4) - NYC 31/08/71 (bangla desh concert) - L.A 14/02/74 (BEFORE THE FLOOD) - sydney 24/02/86 - tampa 07/10/10
gengis_khan This Land Is Your Land
Nombre de messages : 2992 Age : 35 Localisation : Alpes Date d'inscription : 25/07/2012
Sujet: Re: TRACK TALK #158 Just Like A Woman Jeu 30 Aoû - 0:49
Pas mieux
Jack Fate This Land Is Your Land
Sujet: Re: TRACK TALK #158 Just Like A Woman Sam 22 Mai - 2:20
gengis_khan a écrit:
Pas mieux
A voir !
Ce que j’aime par dessus tout avec Dylan, c’est qu’on croit qu’il ne pourra jamais faire mieux, que sa carrière est derrière lui, et d’un coup, il sort un truc incroyable auquel personne ne s’attendait. Avec Dylan, le meilleur n’est jamais certain.
hazel This Land Is Your Land
Nombre de messages : 4752 Age : 34 Localisation : Rennes Date d'inscription : 16/01/2010
Sujet: Re: TRACK TALK #158 Just Like A Woman Dim 23 Mai - 15:50
Merci pour cette trouvaille !
Et j'en profite pour vous montrer deux belles pochettes du single :