hazel This Land Is Your Land
Nombre de messages : 4752 Age : 34 Localisation : Rennes Date d'inscription : 16/01/2010
| Sujet: TRACK TALK #116 All I Really Want To Do Dim 13 Avr - 20:07 | |
| ALL I REALLY WANT TO DOALBUM : Another Side of Bob Dylan (1964) Recorded : 9 Juin 1964 Released : 8 Août 1964 Première performance live : Newport (26 Juillet 1964) Dernière performance live : Birmingham (3 Décembre 1978) Total : 101 fois. LyricsI ain't lookin' to compete with you Beat or cheat or mistreat you Simplify you, classify you Deny, defy or crucify you All I really want to do Is, baby, be friends with you
No, and I ain't lookin' to fight with you Frighten you or tighten you Drag you down or drain you down Chain you down or bring you down All I really want to do Is, baby, be friends with you
I ain't lookin' to block you up Shock or knock or lock you up Analyze you, categorize you Finalize you or advertise you All I really want to do Is, baby, be friends with you
I don't want to straight-face you Race or chase you, track or trace you Or disgrace you or displace you Or define you or confine you All I really want to do Is, baby, be friends with you
I don't want to meet your kin Make you spin or do you in Or select you or dissect you Or inspect you or reject you All I really want to do Is, baby, be friends with you
I don't want to fake you out Take or shake or forsake you out I ain't lookin' for you to feel like me See like me or be like me All I really want to do Is, baby, be friends with you _________________ | |
|
hazel This Land Is Your Land
Nombre de messages : 4752 Age : 34 Localisation : Rennes Date d'inscription : 16/01/2010
| Sujet: Re: TRACK TALK #116 All I Really Want To Do Mar 15 Avr - 1:21 | |
| Beaucoup de malice dans ce morceau où j'imagine toujours un Bob rieur et adorable (c'est sûrement dû à l’interprétation enivré et drôle du concert d'Halloween 1964).
Je vais m'auto-citer car j'aime pas redire ce que j'ai déjà dit quand je suis toujours d'accord avec moi. Et j'écrivais ça quand je tenais un blog sur Dylan et que je chroniquais l'album : Ca commence avec une franche rigolade, une farce où Dylan se marre comme un gamin qui cracherait pas sur la marijuana. "All I Really Want to Do Ouuuuuuuuuuuuuu". J'adore ces "Ouuuuuuuuuuuuu". C'est rare de voir Dylan faire de con, et de l'entendre surtout. Après le sérieux des temps qui changent, c'est une bouffée d'air frais. Certains ont pas trop aimé ce revirement vers une poésie plus personnelle, plus libre, qui se prend plus autant au sérieux (même si le gamin du Minessota, on sait jamais vraiment quand il est sincère ou pas). Le blues décontracté de "Black Crow" par exemple, ou bien le récit désopilant de "Motorpsycho Nitemare", ça n'a pas la carrure de ses plus belles protest-song ou de ses ballades les plus émouvantes, mais ce sont des morceaux qui lui permettent d'explorer de nouveaux registres. De se libérer de ses chaînes. _________________ | |
|